Saludos desde Mallorca

Schrijf een verhaal over jouw FM2010 carrière, of volg de verhalen van anderen

Saludos desde Mallorca

Berichtdoor Vlonkie » wo 08 sep 2010, 19:21

Afbeelding

Mijn vakantie in Mallorca. Het weer in Nederland was om te janken en in Mallorca was het nog 30 graden. Ik heb veel gezwommen en ik heb over twee dagen beide delen van het eiland bezocht.

Afbeelding

Ik loop onderweg naar de gate waar mijn vliegtuig vertrekt. Opeens hoor ik iemand luid roepend `Ola` roepen. Ik kijk om en zie dat ze het tegen mij hebben. Wat nu weer?, denk ik. Hij begint tegen mij in het Spaans te praten en ik maak hem duidelijk dat ik hier niks van versta. Hij neemt me mee naar een kantoor waar ik rustig met hem kan praten. Hij maakte mij duidelijk dat de trainer van Mallorca is ontslagen en nu willen ze mij als trainer hebben. Ik ben hier zeer over verbaasd, want ik hem wel de F2 van de lokale club getraind, maar verder ben ik nog niet gekomen.

De club werd opgericht op 5 maart 1916 door Adolfo Vázquez. Hij vernoemde de club naar de koning: Junta Directiva del Alfonso XIII FBC. Het eerste stadion, ingewijd op 25 maart 1916, heette Buenos Aires. De openingswedstrijd tegen FC Barcelona werd met 8-0 verloren. Een jaar na de oprichting van de club werd de naam veranderd in Real Sociedad Alfonso XIII en dat bleef zo tot 1931. Toen moest de naam veranderen in verband met de veranderde politieke situatie in Spanje. De toevoeging Real (Spaans voor koninklijk) werd in 1949 aan de toenmalige naam, Club Deportivo Mallorca toegevoegd.

Afbeelding

RCD Mallorca speelde in totaal 19 seizoenen in de Primera División en 31 jaar in de Segunda División A. De overige seizoenen was de club actief in de lagere divisies Segunda División B (twee jaar) en Tercera División (twaalf jaar). De hoogste positie in de Primera División bereikte RCD Mallorca in de seizoenen 1998/99 en 2000/01, toen de club derde werd. In 1998 was RCD Mallorca verliezend finalist in de Copa del Rey. Hierdoor mocht de club het in de strijd om de Supercopa opnemem tegen FC Barcelona, landskampioen en bekerwinnaar. RCD Mallorca won vervolgens verrassend de Spaanse Supercup. Doordat FC Barcelona in het seizoen 1998/99 deelnam aan de UEFA Champions League, kon RCD Mallorca als verliezend bekerfinalist deelnemen aan de laatste Europa Cup voor Bekerwinnaars. De deelname was een succes, want de club bereikte de finale. Hierin werd echter met 2-1 verloren van Lazio Roma. Naast dit Europese succes presteerde RCD Mallorca ook nationaal goed met een derde plaats. Hiermee plaatste de club zich voor de voorrondes van de Champions League. Het Noorse Molde FK was hierin echter te sterk en RCD Mallorca moest genoegen nemen met deelname aan de UEFA Cup, waarin in het onder meer AFC Ajax uitschakelde. In 2000/01 werd RCD Mallorca wederom derde en ditmaal bereikte de club wel het hoofdtoernooi van de Champions League door in de voorronde het Kroatische Hajduk Split te verslaan. In een groep met Panathinaikos FC, Arsenal FC en Schalke 04 eindigde RCD Mallorca als derde. In 2003 won de club de Copa del Rey ten koste van Recreativo Huelva.

Afbeelding
Ono estadi (capaciteit:23.142)
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler

Saludos desde Mallorca

Google Adsense

Google Adsense

Re: Saludos desde Mallorca

Berichtdoor Blup008 » wo 08 sep 2010, 19:35

Succes ermee. Ik heb je dubbelpost verwijderd ;)
Blup008
Legende
Legende

Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Berichtdoor erdeebee » wo 08 sep 2010, 19:53

Succes!
Afbeelding

Afbeelding
erdeebee
Legende
Legende

Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Berichtdoor Juva6 » wo 08 sep 2010, 20:43

Succes! ;)
Juva6
Rotatiespeler
Rotatiespeler

Berichtdoor Maesie » wo 08 sep 2010, 21:19

Succes bij Mallorca ;)
Afbeelding

Afbeelding
Maesie
Europese Topper
Europese Topper

Berichtdoor Benitez » wo 08 sep 2010, 22:03

succes!!
Benitez
Reservespeler
Reservespeler

Berichtdoor Vlonkie » vr 10 sep 2010, 13:16

Bedankt voor de reacties

Afbeelding

Mallorca is het grootste eiland van de Gymnesiae en de Balearen, een eilandengroep in de Middellandse Zee behorende tot Spanje. De oppervlakte bedraagt 3640 km² en er wonen circa 846.000 mensen. De hoofdstad is Palma de Mallorca, dat tevens de hoofdstad van de Balearen is. De officiële talen zijn het Catalaans en het Spaans; de lokale Catalaanse spreektaal heet het Mallorquin.

Afbeelding

Het eiland werd in 120 voor Chr. door de Romeinen veroverd, die er de stad Palma stichtten. Na hen verschenen achtereenvolgens de Vandalen (450 na Chr.), de Byzantijnen (534) en de Moren (902). In 859 werden de Balearen door Vikingen aangevallen en geplunderd. Ze landden achtereenvolgens op Ibiza, Formentera, Majorca en Menorca. In 1229 ondernam Jacobus I (Spaans: Jaume I) met Aragonese troepen een invasie en veroverde in december Palma. De moslims bleven echter tot 1231 militair weerstand bieden in het gebergte. Van 1276 tot 1344 was het eiland een zelfstandig koninkrijk. In deze tijd waren afwisselend Palma de Mallorca en Perpignan de hoofdstad van het koninkrijk. Daarna werd het eeuwenlang een provincie van Aragón. Autonomie kreeg het (met de andere Balearen) pas in 1983.

Interview met Vlonk:

Meneer Vlonk, u bent nu wel een heel gelukkig man of niet?
Ja inderdaad ik weet niet wat mij overkomt.
Spreekt u echt geen woord Spaans, zoals wij moeten geloven?
Ik kan natuurlijk wel "ola" en "cerveza", maar daar houdt het ook mee op.
Dus je moet op Spaanse les?
Ja, wil ik de taal beheersen zal dat wel moeten.
Wat zijn je doelstellingen met Mallorca?
In de bovenste helft van de competitie eindigen.
Kende je al spelers van Mallorca?
Om eerlijk te zijn, nee. Maar nu ken ik ze wel allemaal.
Heb je al versterkingen op het oog?
Ja ik heb een paar spelers op het oog.
Klopt het gerucht dat jullie een bod op Djalo hebben gemaakt?
Ik kan alleen bevestigen dat we geïnteresseerd in hem zijn.
Bedankt voor dit interview.
Geen dank.
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler

Berichtdoor Vlonkie » vr 10 sep 2010, 18:59

Afbeelding

Omdat ik op zoek was naar een huis en een auto, heb ik de voorbereiding door mijn assistent laten doen. Hij vertelde mij na afloop dat de ploeg een goed positiespel had en scoren konden ze ook wel. In 8 wedstrijden scoorden wij 17 keer. Een gemiddelde van 2,13. Dit stelt mij tevreden. En tijdens de voorbereiding had ik nog niet alle transfers gemaakt. Van Aanholt werd pas enkele minuten voor het verstrijken van de deadline binnengehaald.

Afbeelding

Ik heb Angulo binnen gehaald voor de nodige ervaring. Hopelijk kan hij ons naar grotere hoogten doen laten stijgen. Omdat ik al snel doorkreeg van mijn assistent dat de spitsen niet goed functioneerden heb ik Djalo gekocht. Hij is zeker van een basisplaats, mits hij naar behoren speelt. Eriksen heb ik gekocht voor de toekomst, maar ook hij kan nu al rekenen op een basisplaats. Chuli heb ik geleend van Espanyol als back-up. Doordat Ayoze weg wilde en er een bod kwam (een dag voor het verstrijken van de transferdeadline), moest ik nog opzoek voor een linksback. Ik heb er misschien een beetje (te) veel voor betaald, maar nu speelt van Aanholt ook op het eiland Mallorca. Gonzalo Castro was niet meer te behouden en ik heb hem naar Inter laten gaan.

Afbeelding

Het begin van de competitie. Wij begonnen goed en scoorden via een knappe aanval in de 12e minuut. De supporters waren nog niet stil of hij lag er weer in. Kanouté maakte zijn eerste van de avond. Niet lang daarna scoorde Victor zijn tweede van de avond. Door slecht (lees: niet) dekken kon Kanouté nog voor rust twee keer scoren. 3-2 bij rust. Ik heb in de rust de mandekker van Kanouté op zijn kloten gegeven en hem gewisseld. Na rust speelden wij iets aanvallender. Maar geen doelpunt tot gevolg. De genadeklap kwam vlak voor tijd. Perotti counterde naar de 4-2. In blessuretijd werd het ook nog 5-2 door een penalty van Romaric.

Afbeelding

Ondertussen heb ik een riante villa gekregen van de club, waar ik de komende jaren van mijn leven ga leven. Hier is ie dan.

Afbeelding

En om aan het milieu te denken heb ik een hybride auto aangeschaft.

Afbeelding
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler

Berichtdoor Benitez » vr 10 sep 2010, 19:18

Zet die centrale verdediger volgende match maar in de tribune! :p

amai ne villa en al :d je wordt nogal verwend :p
Benitez
Reservespeler
Reservespeler