SgtPepper schreef:Ik ken een aantal mensen die praktischerend katholiek zijn. Een van die mensen heeft Belgie nu verlaten voor een nieuw leven in England te beginnen. Maar ze is met haar gezin ook in England bij de Father gaan praten en daar heeft die gemeenschap haar meteen ook in de armen genomen en geholpen. Persoonlijk vind ik dat ook wel zeer mooi en vind ik dat ook sterk. Zeker in een gemeenschap waar we nu in leven.
SgtPepper schreef:Voor de rest ken/kende ik een hele groep Islamieten, waarvoor ik evenwel respect voor heb. Al staat de koran op mijn te-lezen lijst van boeken. Aangezien ik nu toch eens wilw eten wat er in staat. Nu mijn vriendin heeft daar al veel over geleerd en die zegt me toch dat er veel onzin op de TV wordt weergegeven van de Islam. Maar persoonlijk vind ik dat ook een zeer sterke religie. Je hoeft maar eens de ramadam te bekijken wat die daarbij doen. Bijzonder sterk vind ik zelf.

ThomasDB123 schreef:Ik denk niet dat bij de westerse mensen er nog nood is aan geloof of god.

erdeebee schreef:Denk eens aan de Wereldjongerendagen... In 2005 waren daar meer dan een miljoen jongeren aanwezig! Allemaal gelovigen van over heel de wereld. En dat zijn dan maar de jongeren.

qwaxo schreef:ThomasDB123 schreef:Ik denk niet dat bij de westerse mensen er nog nood is aan geloof of god.
Daar zou je je toch nog eens serieus in kunnen vergissen denk ik. Door de komst van het internet zal het in de toekomst serieus blijven dalen zoals dat nu al bij jongeren het geval is, maar er zal toch altijd een grote groep gelovigen blijven bestaan.

SgtPepper schreef:Al staat de koran op mijn te-lezen lijst van boeken. Aangezien ik nu toch eens wilw eten wat er in staat. Nu mijn vriendin heeft daar al veel over geleerd en die zegt me toch dat er veel onzin op de TV wordt weergegeven van de Islam.

erdeebee schreef:Ik heb echter twee vragen: Hoe reageerde uw familie? Beoefent uw vrouw ook de islam?

erdeebee schreef:Ben je samen met een moslima omdat je moslim bent of ben je moslim omdat zij moslima is?

smetje schreef:SgtPepper schreef:Al staat de koran op mijn te-lezen lijst van boeken. Aangezien ik nu toch eens wilw eten wat er in staat. Nu mijn vriendin heeft daar al veel over geleerd en die zegt me toch dat er veel onzin op de TV wordt weergegeven van de Islam.
Ik vind het tof om te horen dat je de Koran eens wil lezen. Zorg wel dat je een betrouwbare vertaling leest. Een tijd terug was er eens een gratis Koran bij de Standaard, maar dit is versie met een aantal vertaalfouten in die een verkeerd beeld geven. Zo staat daar bv. ergens iets in dat blauwogige mensen onbetrouwbaar zijn, terwijl dit totaal niet klopt met wat er zou moeten staan.
Wat die onzin op tv en in de media betreft, heb je overschot van gelijk. Daarover heb ik al veel discussies gehad.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen" |