De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt 

digifredje schreef:Geen idee of dit topic succes zal hebben, anders sluit ik het weer, maar als ik bijvoorbeeld naar "De school van Lukaku" kijk en zie hoe slecht het gesteld is met de kennis van de jeugd over evolutie of hoe ze het zelf ontkennen, dan denk ik dat er nog veel werk aan de winkel is.

sandwish schreef:Tja evolutie zal er wel altijd zijn zeker? In alles dat je je kan voorstellen zit evolutie. Ik geloof dan ook dat we van de apen afstammen en niet zoals Lukaku zijn klasgenootje van de vissen

digifredje schreef:Grappig hoe die googleAds zich automatisch aanpassen aan het topic:

qwaxo schreef:Eigenlijk is het jammer dat er hier geen overtuigd christen op het forum zit. Ik heb eens een discussie kunnen volgen tussen een christen en een niet-christen over de evolutietheorie. Man man, je houdt het niet voor mogelijk met welke argumenten die allemaal komen aanzetten om maar aan te tonen dat hun fabeltje het echte scheppingsverhaal is. (moest er toch iemand zijn, sorry voor mijn denigrerende toon, maar ik denk er nu eenmaal zo over)
Mijn vraag aan smetje uit het andere topic kan hier eigenlijk ook geplaatst worden: hoe staat de islam eigenlijk tegenover de evolutietheorie? Net als de meeste godsdiensten zullen die ook wel een eigen scheppingsverhaal hebben zerker? Indien ja, geloof je dat?

qwaxo schreef:Eigenlijk is het jammer dat er hier geen overtuigd christen op het forum zit. Ik heb eens een discussie kunnen volgen tussen een christen en een niet-christen over de evolutietheorie. Man man, je houdt het niet voor mogelijk met welke argumenten die allemaal komen aanzetten om maar aan te tonen dat hun fabeltje het echte scheppingsverhaal is. (moest er toch iemand zijn, sorry voor mijn denigrerende toon, maar ik denk er nu eenmaal zo over)

_Makke_ schreef:qwaxo schreef:Eigenlijk is het jammer dat er hier geen overtuigd christen op het forum zit. Ik heb eens een discussie kunnen volgen tussen een christen en een niet-christen over de evolutietheorie. Man man, je houdt het niet voor mogelijk met welke argumenten die allemaal komen aanzetten om maar aan te tonen dat hun fabeltje het echte scheppingsverhaal is. (moest er toch iemand zijn, sorry voor mijn denigrerende toon, maar ik denk er nu eenmaal zo over)
... Er zijn natuurlijk nog mensen (creationisten) die de bijbel ook als een historisch iets bezien, maar daar moet je geen rekening mee houden. Elk geloof heeft zo zijn fundamentalisten, mensen die blind zijn voor de waarheid....

digifredje schreef:Er zijn er meer dan je denkt, _makke.

qwaxo schreef:Mijn vraag aan smetje uit het andere topic kan hier eigenlijk ook geplaatst worden: hoe staat de islam eigenlijk tegenover de evolutietheorie? Net als de meeste godsdiensten zullen die ook wel een eigen scheppingsverhaal hebben zerker? Indien ja, geloof je dat?

Het een (in dit geval gelovig) kan toch lostaan van het andere?smetje schreef:Aangezien ikzelf gelovig ben, geloof ik dus ook dat de mens geschapen is door God.

elrio schreef:Het een (in dit geval gelovig) kan toch lostaan van het andere?smetje schreef:Aangezien ikzelf gelovig ben, geloof ik dus ook dat de mens geschapen is door God.

smetje schreef:De islam gaat inderdaad ook uit van het scheppingsverhaal (dat grotendeels overeen komt met dat in de Bijbel) en wijst de evolutietheorie af. Er zijn heel wat islamitische geleerden/wetenschapppers die de evolutietheorie ook wetenschappelijk onderuit halen en hiervan bewijzen leveren. Persoonlijk weet ik er wel veel te weinig van om dat hier uit te leggen.
smetje schreef:Ik weet dat er creationisten zijn die beweren dat de aarde nog maar 65000 jaar oud is ofzo en dat er nooit dinosaurussen hebben bestaan. Dat is niet het standpunt in de islam. Er wordt nergens gezegd hoe oud de aarde is, maar het ligt in de lijn van wat de wetenschap aantoont. Over dino's wordt er niet gesproken, aangezien de Koran maar vertelt vanaf de schepping van de mens. Maar ook hier wordt de wetenschap gevolgd dat er wel degelijk dinosaurussen bestaan hebben.
Aangezien ikzelf gelovig ben, geloof ik dus ook dat de mens geschapen is door God.
smetje schreef:Misschien wel. Dat zou dus betekenen dat je gelooft dat God bestaat, maar niet dat hij de schepper is? Voor mij persoonlijk is het toch verbonden.

digifredje schreef:Evolutie zegt niets over het ontstaan van het leven. Je kan dus geloven dat God bestaat, het leven heeft geschapen en daarna de evolutie zijn werk liet doen. Op deze manier denk ik dat je God en evolutie kunt verzoenen.

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten
Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen" |